Ridpassen

Gårdagen blev lite misslyckad..

Idag har ju Monte fortfarande och självklart Twist <3
Monte: Hoppade honom i lilla, eftersom jag inte har hoppat honom innan blev det bara några skutt, hade en oxer på långsidan, räcke snett-i-genom, räcke långsida. Så vi hoppade även som en liten "bana". Han är verkligen super duktig! Han var jätterolig att hoppa, för han hoppar nästan likadant som Twist, lite halv konstiga hopp.
Monte och Twist är verkligen lika varandra, på många sätt!
Jag blev fotad så om jag får bilderna så lägger jag upp några här :)

Sen blev det en liten paus. Jag var nere i ridhuset och kolla när en i stallet hoppa. Fick fota lite, sen fick jag rida hennes häst, som jag aldrig har ridit på. Har inga bra skor, för stor hjälm, aldrig ridit hästen och ska hoppa ;) Men han är snäll, så det gick bra :)

Twist: tömkörde henne, ibörjan var hon lite okoncentrerad, som leder till en galen häst. Men senare gick det bättre! hon var lugn, lyssnade jätte bra på mej. I alla gångatrer. Sen gick det lite utför och hon bara sprang runt och sprang väldigt snabbt och bakbenen hängde inte riktigt med så dom for i baken.
I slutet ville jag bara få henne lugn, avslappnad o låg. Och det gick bra :)


efter Longering/tömkörning i förra stallet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0