Hej! :D

Hej, nu är jag på mycket bättre humör så nu får ni ett läsvärt inlägg ;)

Det som behövdes var en ridtur på Mira, Ceasarsallad och en liten tjejkväll med mamsen framför The Vampire Diaries, Skavlan och Grabben i Graven Brevid.

Mira blev det ändå ett hyfsat lungt pass, red ordentlig dressyr för första gången sedan oktober i allafall. I tisdags var hon hos nån "örtgubbe" som gav henne salvor och foder, men även ett tips på att rida mycket åttor så det satsade jag på idag. Blev inte mycket dressyr för red ca 30-45 min men fick igenom henne i åttan i trav, lite galopp i båda varven, men framför allt känner jag att hon har kvar potentialen och tyckte det var mycket roligare när hon hållt sig ifrån volten ett tag. När snön försvinner tänkte jag faktiskt börja rida lektion sådär 1 gång i månaden bara för att utnyttja att hon tycker det är kul, det låter väldigt lite men risken är att hon slutar tycka att det är kul om jag gör det mycket mer.
Jag rider iaf på världens största kärring ;)
När Mira var som finast :), inte världens bästa bild och har dessutom
glappande tyglar men minns fortfarande den dagen, var så nöjd över min ponny!

Kommentarer
Postat av: frida

åh jag var med den dagen och du red henne så bra, hon va superfin :D <3

2011-03-05 @ 22:17:52
URL: http://fridadexter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0