Hur vi träffades

Eftersom mina kära bloggkollegor inte är lika haj på det här med blogg så tar jag befälet och berättar hur vi träffades! Och även hur det kommer sig att bloggen heter just Team Lilljärva.
Ida och Emma träffades på ett ridläger (om jag inte minns fel så var det Färingsö...) för ett antal år sen, kanske fem-sex? De får rätta mig om jag har fel. Men det här hade ingen större betydelse då de inte umgicks så mycket där.
Ida har befunnit sig på Stall Lilljärva i ett antal år, ganska många där hon ridit shettis och russ. Det var där vi alla träffades. Hur dök Emma och jag upp där? Löjligt nog så är det av exakt samma anledning. Nämligen att vi båda hade en foderponny, från samma stall, under vintern 08-09. Dessa två ponnysar (Cassandra och Boyen) fick stå i detta stall som var befolkat med främst ponnysar och tjejer i våran ålder. Vi var ett väldigt tajt gäng under hela perioden. Jag var den första att bryta mig loss ur gänget när jag flyttade med London till Grana sommaren 09, men vi träffas fortfarande till och från. Saknar dock våra knasiga men ack så underbara uteritter tillsammans! Vi har grymt mycket minnen som alltid kommer ha en stor plats i hjärtat.
Emma flyttade vintern 2010 till ett nytt stall med Twist och så försvann hela gänget åt olika håll och Ida stannade kvar för att fortsätta vara medryttare på Mira.

Hoppas det var en bra beskrivning och att det inte blev för rörigt. Kanske fyller på med något senare :)


Hittade ingen bild med oss alla tre. Till vänster har vi mig och London och Ida på Winnica. Till höger Emma och Cassandra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0