Två hästar

Red både Twist och Monte idag. Kommer ha Monte hela veckan :)

Twist: Red runt polobanan, runt dammen och galoppbacken. Ibörjan var hon lite spänd och kolla på allt. Sen efter jag hade galopperat så blev hon lugnare. Det gick toppen bra att galoppera upp för galoppbacken, hon lyssnade och ökade galoppen bra. Red lite vi kalhyget, red ner för backen där, med halter på vägen ner och galopp upp.
Allt blir verkligen bara bättre och bättre! <3

Monte: Red bara runt dammen med honom. Det är andra gången jag rider honom, så tog det lite lugnt. Vi travade vid dammen sen blev det en tvärnit och jag hann ta tag runt halsen och blev hängande där. För det var 2 rådjur typ 5 m framför oss. Men han var duktig och gick förbi! :) Skulle galoppera upp för en backe och då galoppera han nästan på stället för att jag 'höll i' honom för mycket fast jag inte höll knappt i honom, så jag fick lätta på tyglarna och smacka lite för han skulle gå framåt. Annars gick det bra, en roligt häst att rida! :)

Bilderna på sakerna jag köpte kommer upp ida eller i morgon. För datan att bilder är på är lite seg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0