Tömköra

Slutade tidigt så jag var i stallet tidigt. Jag tömkörde och Twist var dum men ändå så duktig!! I början dumma hon sig en del, hon rusa iväg, stanna m.m Sen mot slutet testa jag att galoppera och det gick!! Hon galoppera lungt ett helt varv! (om ni inte vet så är/elr var nästan omöljigt att longera/tömköra henne i galopp utan att hon fick damp och bocka m.m) Men det gick, framsteg :)

Sen fick jag äran att rida Twists dubbelgångare Monte. Han är grymt lik Twist, fast Twist har en bläs ;)
Red han rund polobanan, blev lite trav. Sen skulle jag rida i något ridhus. Men i lilla kunde jag inte för traktorn var där och harva. Sen när jag skulle gå in i stora så skulle han in där, så jag gick in i stället.
Jag ska ha honom hela Sportlovet, så då kommer jag rida honom mera :)

Sitter bänkad framför tv för att titta på ett program och nu ska jag fortsätta med serien :)
Skriver lite mera sen och då får ni veta hur jag gör på Söndag ;)


Fösta dagen med Twist <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0