Träning dag 2

Det gick lika bra på träningen idag, om inte bättre :D
Idag jobbade vi vidare på det vi jobbade med igår men på lite högre nivå. Hoppade mycket smala hinder och murbitar vilket gick super bra. London hoppade i alla lägen och var så duktig så!
Hoppade trippelbarr även idag och känns som om jag faktiskt övervunnit min rädsla för dessa hinder, hoppade den till och med på 1m vilket gick jätte bra, London bara flög över :)
Hoppade bana sedan, runt 80-90cm. Vi provade att rida direkt ur en "startfålla" som man gör i fälttävlan, det gick jätte bra. Efter halva banan var det trippelbarren och två ryttare råkade stå i vägen så jag skrek akta ett antal gånger innan de fattade och hann flytta sig, hoppade den utan problem men tappade all fokus och råkade svänga förbi nästa som var en smal mur.
Annars är jag jätte nöjd, allting gick bra och känner att vi verkligen har utvecklats!
Lena sa att jag helt klart måste tävla fälttävlan men honom, han är positiv och tycker det är grymt kul, tittar inte på någonting och hoppar i alla lägen, samt att han har en bra galopp (måste lära sig att korta något mer bara ;)
Pappa filmade (och fotade) även idag så det kanske kommer upp imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0