Tävling

Hann i skriva igår för jag kom hem rätt sent och var väldigt trött. Det blev så att jag stod som funktionär från 11-17ungefär. Stod vid insäppet och i sista klassen var jag inne på banan :)

Men hann inte riktigt rida fram ordentligt. Och Twist var lite stressad --> jag oxå..  Men när jag börja rida så lugna jag ner mej. Men lilla Twist blev rätt för musiken som kom från ena hörnat i lilla ridhuset= framhoppning. Så hon stod på bakbenen, bocka m.m Men jag fick lite hjälp av en i stallet, så då gick det bättre.

LD 70 cm, inne på banan så var hon lugnare och duktigare! Hon var iaf snäll. Vi kom runt banan utan problem. Men vid 3 så kom vi emot i trav, och så sprang hon åt höger. Och så kom vi igen och hon tänkte göra samma sak men jag hade spöt där, så hon hoppa nästan stillaståenda :') Sen rulla vi på genom banan.

Det var ju ändå hennes första tävling(lokalt). Så det var nog lite mycket för henne i huvudet. Men jag vet att hon jag hade gått med henne och haft lite mer tid så hade hon nog varit lugnare. För jag har ju åkt iväg med henne förut och då är hon lugn och snäll :)

Flera sa att med mer erfarenhet och rutin så kommer hon komma långt! Eftersom höjden är inge problem för henne. Så nu vätar jag på att nästa tävling ska komma. Det kommer nog ta ett tag tills vi kommer iväg. För vi har ju inga vinterdäck på transporten.


gammal bild.

Pappa filmade såklart. Men kommer nog inte att lägga upp den för jag skäms verkligen över hur jag red! usch..

Kommentarer
Postat av: Lotta

Lilljärva har man varit på många gånger och tävlat =)

2011-02-21 @ 23:18:40
URL: http://sportryttarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0