Galen ponny

Hade både Twist och Bianca idag! :)
Tog in båda hästarna samtidigt och dom står i olika hagar. Tur att Twist kom hela vägen till grinden, annars hade det blivit lite problem ;) Asså våra hästar(unghästar) är så grymt snälla! :D

Red ut på Bianca runt polobanan men Cornelia. Red på stora ridbanan efter. Tog det lugnt, lite trav och galopp i båda varven. Hon ville inte riktigt fatta höger galopp. Blev lite övergångar och så, hon var fin! Skrittade ut en bit sen :)
Medans jag red Bianca så fick Twist ha på BoT, smart tjej :)
Kasta på Twist hennes utrustning och gick till lilla ridhuset och tömköra. Det gick inte så bra i början. Sen fick jag hjälp av en annan tjej som tömkörde sin häst. Herregud var galen Twist va!! Sen belv hon jättefiin!! I traven, jag trodde knappt att det var Twist. Jag tömköra lite i trav sen och det gick rätt bra.

Det är faktiskt skönt att stå på Stäket. Inte alltför många i ridhusen, bra ridvägar m.m och sen duktiga människor!
Som idag, fick jag hjälp av en jag inte har sätt innan, tror jag. och alla är så snälla :)


En lyckad uteritt, med förstor hjäm ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0