Dressyrträning

Idag red jag som sagt dressyr för Gun. Det gick bra :)
Red först fram själv, tänkte mycket på mina händer och att jag ska låta honom lägga sig rätt och inte göra för mycket själv. Det funkade bra, flyttade för skänkeln, red lite framdelsvändningar, flyttade in och ut på en volt och lite annat smått och gott.
Sedan började jag och Gun traggla runt, jobbade även här mest basic med att flytta, både på volt och längs diagonalen. Londons galopp blir bara rundare och rundare och han orkar bära sig bättre, det är super! Jobbade mycket med att korta steget i traven där han ibland rinner iväg lite, och det gick bra :) Bitvis gick han helt perfekt men mot slutet så började han springa iväg och var allmänt bråkig, han var nog trött för han hade skött sig jätte bra!
Gun tycker att jag verkligen har förändrat mitt sätt att rida, till det bättre förstås ;), och tycker det är så kul att jag har ett så stort intresse i att lära mig mer och tar kritiken på rätt sätt. Alltid kul att höra :D

Juste, nu har jag feber också. Jippi :'<


 En bild från i maj, jag har verkligen brist på dressyrbilder! Han gick betydligt bättre idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0