Dressyrträning

Idag red jag dressyr för Gun vilket gick bra!
I början var London ganska jobbig, han gick emot vänsterhjälperna väldigt mycket men lossnade sedan. Jobbade mest på volten och med skänkelvikning på hörnlinjen. Koncentrerade mest på traven och det blev bara lite galopp, men traven var verkligen jätte fin i slutet, avslappnad och rytmisk :)
Det som satt fast i vänster släppte och han blev riktigt mjuk och fin även i den sidan.
Jag är så fruktansvärt trött på kylan nu, vill bara ha värme och vår! Längtar tills första tussilagon dyker upp...
Såhär vill jag ha det:

Kommentarer
Postat av: Erika

Du är inte ensam om o längta efter värme, o bar mark framför allt.



Kunna använda paddocken vore underbart. :)

2011-02-22 @ 21:25:20
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

sv:

Åh skönt att ändå ha ridhus. :)

De har tyvärr inte vi.

Och lite lång o gå till de vi kan hyra, eftersom jag inte kan rida min så får jag åka i transport dit.

Tar visserligen bara 2 minuter då.



Men vi hoppas med allt försvinner snabbt, så ridbanan går använda igen. :)

2011-02-23 @ 11:48:22
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0