Dag 2

Red för Jeanna idag också. Vi gjorde nästan samma sak som igår och det gick bättre. Sen så skulle vi träna min sits bätte, och hon tog en longerlina och inspänningstyglar och longera mej medans jag inte hade några stigbyglar och sen snurra ihop tyglarna. Och det gick bra fram tills vi skulle galoppera (jag glömde bort att det inte går att longera Twist i galopp utan bocksprång) Så ja, när hon börja galoppera så gör hon ett grymt stort bocksprång och jag hade inga stigbylar eller tyglar. Så jag flög genom luften och rak ner på svanskotan!
Så ni kan ju gissa hur ont det gjorde!  Jag gick run lite och sen upp igen.
Och jag hade en helt annan häst. Vi gjorde samma sak fast jag hade stigbyglar och tyglarna. Och hon var grymt fin, höll knappt i tygeln. Bästa känslan på länge!
Jag har nog aldrig galopperat på Twist när hon har varit så fin. Jag behöve bara tänka på min sits och allt rulla på.
Det jag lärde mej är hur jag gör när hon smiter ur formen, jag vet hur min sits ska vara, när den är perfekt(bara det att göra den bra ;) och sen lite övningar för att få Twist fin :)


Kommentarer
Postat av: Jessica josefsson

fin blogg:)

2011-02-06 @ 20:13:38
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0