Cassandra

Ja, eftersom Tove skev om hur vi träffades och hon nämnde bla. Cassandra och Boyen som vi hade på foder.
Cassandra som jag hade, var en mycket speciell häst. Jag var ju ute efter en nybörjarponny, men hon var rena motsatsen! Ibörjan var hon dum i hagen, i boxen, att rida.
Jag kämpade på och lärde mej så otroligt mycket! Första månaderna var hemska, ibland gick hon varken fram elr bak. När jag skull hämta henne i hagen så vände hon rumpan enomt oc jag ringe mamma rätt många gånger och sa att jag ville lämna tillbaka henna, men jag kunde vekligen inte det..

Jan 09 så var jag faktiskt ute och provred hästar,(ville inte har kvar Cassandra då..) Det kändes som om jag skulle byta lite innan. Men det blev ett uppehåll och jag hade kvar henne tiden ut.
Jag provred en häst som heter(hette..?) River. En rikitg stjärna! Super underbar ponny! Han blev min senare.
Jag hitta han på Stäket, nära oss. Men nu, konstigt nog står jag på Stäket med Twist nu och det värsta är att jag står i samma stall, några boxar brevid där han stod!! Det dumma är att hästen som står där nu är lik River... <3

I mars 09 så lyckades vi gå omkull och jag bröt tån. Det blev ett uppehåll där. Men jag kände ändå att jag kunde lita på denna opålitliga ponny så jag hoppade upp någon gång.
Tillslut så kunde jag verkligen lita på henne. Hon kom till mej i hagen, hon var snäll i boxen och grymt fin ponny att rida!
Vi kom ut på en tävlig, det gick inte bra, jag gjorde inte mitt jobb.
Men vi var med på klubbtävling i stallet och vi lyckades knipa åt en vinst!
När hon var som finast, då var tiden inne att lämna tillbaka henne, tråkigt nog.

inte så vacker.. Från ingenting, till att lyckas <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0