Min sötaaaaste ponny!

Idag var Mira superduktig! Jag red en kortis ute men när jag träna henne från marken gick det superbra!
Hon lyssnade bra och var koncentrerad på mig så jag gick vidare med träningen lite till. Jag fick henne att backa på flera meters håll och kunde locka på henne när jag gått genom halva ridbanan. På slutet fick hon lite nog tror jag för hon började springa åt fel håll och så så jag fick försöka få tag på henne. Efter ca 10 min kom hon fram till mig med spetsade öron så då fick hon beröm och avslutade med att bara få henne att flytta sig för spöt åtbåda hållen eftersom när jag skulle göra det längre bort var när hon fick nog.
Jag är jättenöjd med henne och har bestämt att snart ska jag börja försöka lära henne lite roliga "tricks" och så nu när hon lyssnar så bra!
I kväll ska jag ut på powerwalking så lilla jag är hurtig! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0