Hej!

Hejsan!

Vi kan ju inte säga att det varit något annat än en rejäl bloggpaus men nu är jag på fötterna igen!

Det som hände med mig var att jag blev sjuk och sen när jag sluta vara sjuk blev allting perfekt och sen var jag sjuk hela sportlovet, osv. Fast jag har dock inte haft så bra lov det här lovet iallfall, jag blev sjuk i tisdags och har bara varit borta en natt hos farmor och farfar sen dess, och stallet i fredags!

Det som hänt med mig i hästvärlden är också lite att ta upp, Mira behövde vila i två veckor så jag bestämde mig för att börja träna henne från marken. Mira är ju inte direkt lätt men eftersom jag har (för en gång skull) haft tålamod har det gått framåt. Än har jag inte vågat släppa henne helt på volten för då är risken att det tarr 30 min innan jag får inne henne igen men jag har försökt att träna henne på att min närhet är bra och genom det bara backat ett par steg sedan lockat på henne genom att smacka, krympa ihop, backa och ta pyttelite i grimskaftet. Det har faktiskt funkat! Jag har också tränat henne på att spöt inte är farligt och dem sju lekarna. Eller ja.. just jag och Mira har bara lyckats genomföra dem 3 första övningarna felfritt än så dem jobbar vi fortfarande på men det ska nog bli bra tillslut.

Träningen jag haft med henne ger ett lyckat resultat och hon har även blivit snällare att hantera annars. I fredags när jag var i stallet så fick jag faktiskt henne att springa efter mig och så är hon var lös (grimskaftet var över halsen).

Mira är en väldigt intressant häst att jobba med för hon har alltid varit väldigt rädd för beröring men jag och min kompis kunde en dag stå och mysa med henne i en kvart efter träningen vilket visar vilket resultat det ger. Jag tror även Mira tycker det är kul även om hon blir snabbt trött i huvudet vilket är väldigt förståerligt.
Nu har ni fått lite update om mig efter pausen så ni hör mer om mig i kväll!
Ni får den här bilden på mig och Dante II, året är 2009 ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0